To nejlepší mezi garážovými vraty

Garážová vrata můžeme rozdělit na několik skupin. Vedle dříve často používaných křídlových, rolovacích nebo výklopných vrat jsou dnes nejoblíbenější variantou vrata sekční, která představují technicky nejpokročilejší řešení vstupu do garáže.
Sekční vrata jsou vodorovně rozdělena na několik dílů – sekcí, které jsou spojeny panty, což umožňuje jejich vysunutí pod strop garáže.


Bezpečné panely sekčních vrat s vynikající tepelnou izolací

Tato konstrukce v sobě kombinuje přednosti ostatních typů vrat. Díky použitým materiálům vynikají sekční vrata výbornou tepelnou izolací a vzhledem k tomu, že při otevírání vyjedou vzhůru, nezabírají v garáži ani před ní prakticky žádný prostor. Jsou tak ideální volbou pro novostavbu i rekonstrukci.

Co obnáší výměna starých vrat za nové?

Dříve nejpoužívanější křídlová vrata se většinou otevírají směrem ven. Jsou usazena na pantech v líci fasády. Sekční vrata se však zpravidla montují na vnitřní stranu zdi garáže, aby nadpraží nebránilo jejich vyjetí pod strop. Samotná montáž sekčních vrat není složitá, majitel garáže však musí řešit problém, jak se zbavit nepotřebné zárubně po starých vratech. To přináší řadu komplikací. Kromě toho, že se nevyhnete zdlouhavým zednickým zásahům, které samy osobě nejsou levnou záležitostí, hrozí poškození fasády, jejíž následná oprava může rekonstrukci vrat prodražit ještě víc.
Není třeba bourat!


Stav před a po zednické upravě při montáži sekčních vrat za otvor

Společnost Trido s.r.o., přední český výrobce garážových vrat, tento problém vyřešila. Vyvinula patentované evoluční řešení s obchodním názvem EVO, které umožňuje ponechat staré zárubně na místě. Při instalaci nových vrat montážníci pouze vysadí křídla těch starých a odstraní vyčnívající panty. Starou zárubeň potom překryjí rámem s kolejnicemi pro sekce nových vrat. Tím zůstane zachována i původní hloubka garáže.

„Místo dnů jen několik hodin a s dotací“

uvádí autor patentovaného řešení a ředitel společnosti Trido ing. Miroslav Hasa „a protože nejsou nutné zednické práce, výměnu je možné provést v kterémkoliv ročním období.“ Nový rám má navíc přerušený tepelný most, takže doplňuje vynikající izolační vlastnosti samotných vrat. Díky tomu je možné na instalaci sekčních vrat se systémem EVO čerpat dotaci z programu Zelená úsporám.


Garážová vrata TRIDO Evo místo původních křídlových vrat

Bez zedníka a elektrikáře

Stavební zásahy se při běžné rekonstrukci vrat týkají kromě zárubní i elektroinstalace. Obvykle je nutné při montáži sekčních vrat s dálkovým ovládáním umístit zásuvku pro pohon přímo na střed stropu garáže. Společnost Trido ale nabízí řešení, díky kterému stačí stávající zásuvka umístěná kdekoliv na zdi garáže. Do ní zapojí montážníci řídící jednotku, která je spojena s motorem pouze dvojlinkou s bezpečným napětím 24 voltů. Řídící jednotku lze doplnit pohodlným bezdrátovým tlačítkem opět umístěným kdekoliv v garáži. Motor jezdí po kolejnici společně s vraty a lze jej v kterékoliv poloze odblokovat a zablokovat.

Díky patentovanému řešení EVO zvládnou celou výměnu garážových vrat montážníci společnosti Trido skutečně „natotata“ a vy se o nic nemusíte starat.

Související článek:
Trido – víc než jen garážová vrata

- PR článek -