Naši snahu, odvahu a um nám potom interiér „vrací“ – pokud se cítíme někde dobře, nic nás neruší, vše je funkční a v souladu s potřebami nebo naopak zdravě provokuje, tak je nejspíš vše v pořádku.

O interiérech určených především dětem předškolního věku vše platí dvojnásob. Vždyť jejich svět je plný fantazie, her, objevování, učení a formování pohledu na svět. Pokud vytvoříme pro děti vhodné prostředí, budeme tak pozitivně stimulovat jejich vývoj. Dalo by se tedy říci, že investice do prostředí, v kterém vyrůstají naše děti je investicí do budoucnosti.

Míst, kde děti tráví více či méně času je opravdu mnoho – třídy v mateřských školách, pokojíčky, čekárny v ordinacích, dětské koutky v obchodech nebo restauracích, hrací místnosti v nemocnicích nebo léčebnách atd. Bez ohledu na dostupnost finančních prostředků pro výbavu těchto interiérů, je v současné době přece jen znát trend , který směřuje ke zkvalitňování. Musíme říci, že z toho máme radost, protože z vlastní zkušenosti víme, že   vytvoření   kvalitního interiéru pro děti bylo často opomíjeno.

Nejlepší variantou je pokud je vytváření nového interiéru nebo renovace stávajícího pojata celkově, včetně všech detailů. Pokud sladíme celý prostor barevně, použité materiály s nároky na jejich funkčnost.

Ani detaily nejsou zanedbatelné a mohou vyniknout i v takovém případě jako je spojení věšáku na ručníky s poličkou na kelímky.


Foto č.2 : Z detailu, v tomto případě rohového věšáku na ručníky je patrno, že ve vrchní polici jsou otvory, do kterých kelímky zapadnou a nedochází k jejich padání. Mezi věšáky jsou přepážky oddělující jednotlivé ručníky.

Nábytek i funkční doplňky se vyrábějí buď z tradičního materiálu – dřeva, nebo z materiálů „moderních“ – laminovaných dřevotřískových desek, které vynikají svojí povrchovou odolností, barevnou škálou a přijatelnější cenou, popř. oba tyto materiály kombinovat.

I obrobitelnost laminovaných desek je poměrně vysoká a tak lze ve spojení s jejich velkým výběrem barevnosti vytvářet zajímavé a netradiční motivy přímo na nábytku.

Pokud dáváme v dětském pokoji přednost dřevěnému nábytku, lze i tento nábytek doplnit o dekorační motivy, které jsou vypáleny a ručně vymalovány. Pokud děti povyrostou stačí vyměnit třeba čela šuplíků nebo dvířka skříňky za čelo bez dětského motivu a nábytek můžete využívat i nadále.


Foto č.4: Stůl je  vyroben ze smrkového masivu. Je konstruován jako oboustranný. Z toho důvodu jsou šuplíky na obou stranách. Deska stolu je na jednom konci zakulacená a na druhém konci je upravena tak, aby kopírovala roh místnosti. Před stolem je umístěna truhla, která slouží jako úložný prostor a lze ji na kolečkách lehce přemisťovat. Pod stolem u okna je ještě umístěn odpadkový koš s motivem šneka. Za stolem je opět vidět dřevěná dekorace, která slouží jako kryt spodního okénka. Dekorace navazuje vpravo na kryt topení. Stůl je umístěn pod střešním oknem, takže je jeho plocha dostatečně osvětlena.

Dekorace na stěny jsou vyráběny téměř výhradně z překližky, doplněné laserovou kresbou a ručně vymalované. Lze je umisťovat na nábytek nebo přímo na zeď. A to buď jako doplněk nebo mohou vytvářet souvislý motiv, který je vhodné doplnit malbou.


Foto č. 5: Kombinace malby a dřevěných ručně malovaných dekorací, které vytvářejí motiv vodního světa. Tvoří tak základ pro hrací koutek.

Design, který dokáže děti zaujmout a potěšit můžeme najít třeba i na tak obyčejném interiérovém doplňku, jako jsou lavičky. Zachován byl tradiční materiál – masivní dřevo, odolná konstrukce i klasický rozměr. Stačilo trochu upravit tvar vrchní desky a přidat barevný motiv.

I dětem se líbí v pěkném prostředí, pokud se rozhodnete jim ho vylepšit, rádi Vám pomůžeme.

Foto: Tomáš Racek, ing. František Janata

- PR článek -