Jedním z důležitých aspektů při výběru stavební společnosti je určitě klientský servis. Pro mnoho z nás je stavba rodinného domu velkou neznámou a pokud nejsme zcela zběhlí v oblasti stavebnictví pociťujeme to jako určité riziko. Zajímá nás, jaký servis v oblasti klientských služeb poskytuje Welfast. Opět jsme tedy pro náš rozhovor vybrali osobu nejpovolanější, generálního ředitele společnosti WELFAST a.s., pana Roberta Löwy.
Rozhodl jsem se, že společnost Welfast postaví můj rodinný dům. Můžete mi ve stručnosti říci, jak bude probíhat vztah klient – stavební společnost?
Pokud jste si vybral jako dodavatele společnost WELFAST, získáváte na české poměry nadstandardní servis. Již při podpisu smlouvy vám bude přidělen tým pracovníků, kteří se o vás a vaši stavbu budou starat po celou dobu výstavby. Hlavním článkem je koordinátor stavby, který nese plnou odpovědnost za průběh stavby a s ním spojené veškeré operace. Koordinátor je zároveň ten, který odpovídá i za ostatní členy týmu. Pro klienta se tedy stává hlavní osobou při komunikaci se společností WELFAST. Koordinátor se tedy zodpovídá na jedné straně klientovi a na straně druhé přímo řediteli společnosti. Dalšími základními členy týmu jsou v každém případě projektant, asistentka a stavbyvedoucí. S těmito členy máte možnost komunikovat prostřednictvím koordinátora.
Existují i další členové týmu?
Vše záleží na dohodnutém množství služeb. Například, když chce klient pomoci při získání úvěru, stává se součástí jeho pracovní skupiny i úvěrový specialista. V každém případě ale platí, že jakýkoliv problém je třeba řešit s koordinátorem.
Dejme tomu, že klient není spokojen s průběhem stavby rodinného domu nebo s některým přiděleným pracovníkem. Co s tím?
Pokud se jedná o personální složení týmu, je to vždy záležitost ředitele. Klient má možnost z objektivních důvodů žádat změnu jakéhokoli člena týmu, včetně koordinátora.
Jedním ze způsobů, jak vyjádřit nespokojenost s členem týmu, je takzvané osobní ohodnocení. Po dokončení každé etapy stavby máte možnost přidělit svému týmu známky podobně jako ve škole.
K vašemu hodnocení můžete připsat i důvod proč tuto známku přidělujete. Špatné známky jsou sledovány vedením společnosti Welfast a jsou z nich vyvozovány patřičné důsledky.
Další možností je samozřejmě stížnost. Pro stížnosti klientů máme zřízený formulář přímo v klientském rozhraní našich webových stránek. Ten je odeslán přímo do centrály Welfastu. Každou tuto stížnost bereme zcela vážně a snažíme se vždy najít konkrétní řešení.
Dostáváme se ke klientskému rozhraní. Co to je?
Pokud uzavřete smlouvu s Welfastem, získáváte nejenom pracovní tým, ale i účinný nástroj pro komunikaci s firmou a pro přehled o dosavadním průběhu stavby. Tomuto systému říkáme WelCom. Je přístupný prostřednictvím welfast.cz. Každý klient má individuální přístup chráněný jménem a heslem.
Co všechno tento systém umí?
Systém byl v první řadě vytvořen jako účinný nástroj sledování průběhu stavby. Klient má pomocí tohoto systému absolutní přehled o veškerých dokladech spojených se stavbou jeho rodinného domu. Jedná se především o různá povolení, zápisy ze stavebního deníku apod. Samozřejmostí jsou i fotografie dokumentující průběh stavby. Zjednodušeně řečeno – můžete mít klidně dovolenou někde u moře a přesto uvidíte, co všechno je na vaší stavbě nového. Pro některé náročnější klienty jsme dokonce monitorovali stavbu pomocí webových kamer. Jsou to takové stavby domů on-line (úsměv). Po dokončení stavby získává klient kompletní archiv dokumentů tak, jak je měl na internetu.
Říkal jste, že se jedná ale hlavně o komunikační systém...
Ano. Vytvořit komunikační rozhraní vyplynulo z potřeb našich klientů. Hledali jsme účinný prostředek pro komunikaci. Naším prvořadým heslem bylo a je „Co je psáno, to je dáno.“
Snažíme se tím předejít zbytečným konfliktům při interpretaci požadavků našich klientů. Pomocí tohoto rozhraní si můžete vyměňovat vaše požadavky na stavbu rodinného domu s členy pracovního týmu Welfast. Kompletní komunikace je archivována, takže je možné i zpětně vyhodnotit jednotlivé postupy při řešení různých situací. Z tohoto systému samozřejmě existuje i přímá linka na ředitele WELFAST a.s.
A co když se jedná o zprávu urgentní?
I na tyto případy jsme mysleli. Pro komunikaci rozlišujeme několik typů zpráv – klient si může důležitost určit při jejich psaní. Podle toho jsou potom zprávy systémem zasílány buď jenom do klientského rozhraní a nebo v případech vysoké důležitosti do e-mailu a na mobilní zařízení konkrétního pracovníka společnosti WELFAST a.s. jako SMS. Tento systém funguje i obráceně. Pokud je něco velmi důležitého, o čem by měl klient bezodkladně vědět, mají naši pracovníci naprosto stejné komunikační možnosti. I v tomto případě budou kontaktováni všemi dostupnými prostředky.
Co když ale nemám dostupný internet?
V tomto případě probíhá komunikace klasickými hovory a nebo v případě důležitých dokumentů a sdělení osobně nebo pozemní poštou. Zde je třeba ale počítat s určitou časovou prodlevou, protože například informaci o výběru obkladaček pro vaši kuchyni lze jen těžko přijmout po telefonu. Tato rozhodnutí je potřeba písemně dokladovat.To v případě elektronické komunikace pomocí WelComu odpadá.
S ohledem na rychlost komunikace a tudíž i na rychlost stavby se snažíme upřednostňovat WelCom.
Jaké další informace budu čerpat z klientského rozhraní?
Je jich celá řada. Z těch významných bych rád uvedl časovou osu průběhu stavby, kde můžete sledovat, jaká etapa právě probíhá a zda nehrozí nějaké zpoždění. Například proto, že není dostupný potřebný materiál, ale třeba i proto, že klient zapomněl předat fakturu hypoteční bance k proplacení. V případě prodlevy stavby budete okamžitě vědět důvody proč vznikla a jaký je tedy reálný předpokládaný termín dokončení vašeho rodinného domu. S tím souvisí i přehledný modul fakturace, který vás upozorní na vaše povinnosti vůči Welfastu ať již e-mailem nebo formou SMS. Snažíme se o systém, který je vyvážený vůči Welfastu i klientovi a zaručí nám všem bezproblémovou komunikaci při stavbě rodinného domu.
Kolik klientů v současné době používá klientské rozhraní?
V procentech uvedeno se jedná zhruba o 87 %. Nicméně se snažíme o to, aby pomocí tohoto rozhraní do budoucna komunikovali všichni naši klienti.
Děkuji za rozhovor (rm)
Pro dnešní díl jsme vybrali domy Welfast 231, Welfast 321, Welfast 322.
Welfast 231
Cena domu na klíč:
3.441.035,- Kč
Welfast 321
Cena domu na klíč:
3.398.281,- Kč
Welfast 322
Cena domu na klíč:
4.414.054,- Kč
- PR článek -
Autor: firma Welfast a.s.