Zahrnutí osobního stylu je vzrušující část renovačního procesu každé nemovitosti. I přesto ještě před tím, než vyberete trendové doplňky nebo extrémně tradiční design, zvažte, co bude přitahovat pozornost potenciálního kupce nebo ho naopak odradí. Držte se několika osvědčených rad, které vám pomohou vytvořit domov, který ukáže váš osobní vkus, zatímco do něj zahrnete elementy, které mu zároveň zvýší cenu.

1. Kvalita nad kvantitou. Když navrhujete svůj dům, následujte kvalitu, nikoliv kvantitu. Více a více kupců se odvrací od velkých domů a naopak hledá kvalitní design. „Dnešní kupci si všímají takových věcí jako je kvalita konstrukce, materiálů a spotřebičů,“ říká designový expert a umělec Pablo Solomon. Jsou méně oslněni obrovskými sídly a oslovit je dokáže kvalita, místo a cena.“

2. Mějte před očima svého kupce. Mějte v potaz své sousedství a představte si svého potenciálního kupce během procesu navrhování. Pokud například žijete v městském prostředí, měl by váš design reflektovat moderního městského člověka. Návrhář Konstantine Vasilios doporučuje brát v potaz i věk. „Kupci do 35 let preferují čisté interiéry s moderním skandinávským interierem. Mladé rodiny s dětmi zase dávají přednost pohodlnému zařízení a detailní doplňky a příslušenství."

3. Trendy v designu. Sledujte designové trendy, abyste se vyhnuli použití zastaralých materiálů. To je důležité především u kuchyní, které mívají největší návratnost v investicích. Victoria Solomon říká: „Svět domácího designu jde kupředu velmi rychle, od tmavých dřevěných kuchyní ke kuchyním světlým a jasným. Spotřebiče z nerezové oceli jsou zase nahrazeny jinými materiály. Populární a velmi žádané ze strany kupců jsou i spotřebiče vyráběné přímo na míru zákazníkovi, které splývají se skříňkami.“

4. Dejte nemovitosti punc. Investování do kuchyně a koupelny je chytré, ale nezapomeňte také najít prostředky na jiné části vašeho domu. Interiérová návrhářka Tamara Mack doporučuje dodat dramatický nádech vstupní hale, která vytváří první dojem a tím přitahuje kupcovu pozornost či nikoliv. „Renovacím se často vyhybají schody, přitom dokáží mít velký dopad na celkový vzhled a pocit z domu.“ Další cennou komoditou pro potenciálního kupce je šatník. „Investujte prostředky do šatny. Kupci je milují.“

5. Zůstaňte barevně neutrální! Možná se vám líbí myšlenka červené tapety v jídelně, skutečnost je ale taková, že mnohem větší dopad mívají neutrální barvy. „Když si chcete zachovat prodejní cenu nemovitosti v mysli, zůstaňte barevně neutrální!"

6. Ukažte přirozené světlo! Pro potenciální kupce je přirozené světlo pozitivním prvkem pro kterýkoliv dům. Ukažte svá okna se záclonami nebo závěsy. „Konzole završte hned u stropu, což dodá iluzi, že okna jsou větší, než tomu tak je ve skutečnosti.“

Autor: Jana Tržilová